Lei Jun, twórca firmy Xiaomi, z pewnością miał wielkie plany. Zapewne nie podejrzewał jednak, że w ciągu siedmiu lat wyprzedzi ogromną konkurencję i stanie się jednym z czołowych producentów smartfonów.Początki wielkiej firmyW roku 2010 Lei Jun za łożył niewielką firmę o nazwie Xiaomi. Zainwestował w to sporą sumę, którą zarobił, sprzedając sklep Joyo Amazonowi za 75 milionów dolarów. Ten ogromny sklep, sprzedający muzykę oraz gry, przyniósł jednemu ze swoich zarządców sporą sumę.
Powstała w 2010 roku firma wyspecjalizowała się w smartfonach. Została stworzona z prawdziwe pasji - Lei Jun uwielbiał telefony mobilne i wiedział o nich bardzo dużo. Już w roku 2011 Xiaomi wprowadziło na rynek swój pierwszy model, Mi 1. W krótkim czasie chińskie przedsiębiorstwo osiągnęło wysokie noty w rankingach. Oficjalny partner Xiaomi w Polsce to firma ABC Data, która dystrybuuje smartfony w sklepie X-Kom. Są to jedynie trzy modele: Mi 5, Redmi 3S oraz Redmi Note 3. Ich ceny rozciągają się od 699 do 1799 złotych.
"Chińskie Apple"
Co ciekawe, firmę Xiaomi porównuje się dość często do Apple. Od samego początku urządzenia Apple oraz Xiaomi były do siebie dość podobne, nawet mimo licznych różnic. Wielu osobom firmy kojarzyły się wzajemnie. Po M1 wiele kolejnych modeli Xiaomi przypominało iPhone i firma zaczęła być określana jako "chińskie Apple". Sam prezes, Lei Jun, wprost mówi o tym, że inspiruje go ta znana marka i chciałby w podobny sposób prowadzić swój biznes. Bywa nawet nazywany "fałszywy Steve Jobs" ze względu na swój podobny styl ubioru.
Strategia firmy Xiaomi
To, co charakteryzuje markę Xiaomi od samych początków jej istnienia, to dość spójny sposób działania. Nie stosuje klasycznego marketingu, co może zdumiewać. Strategia marketingowa firmy opiera się na poleceniach użytkowników. Przedsiębiorstwo zachowuje bardzo ścisłą kontrolę nad cenami, marżą, sprzedażą swoich (nielicznych, podobnie jak u Apple) produktów. Nie współpracuje z operatorami komórkowymi. Choć postępowanie firmy nie jest zbyt popularne, może się wręcz wydawać niecodzienne, działa - sprzedaż rośnie, a wraz z nią popularność produktów.Tym, co zdecydowanie różni Xiaomi od Apple są ceny urządzeń. Dzięki oszczędzaniu na działaniach marketingowych firma może pozwolić sobie na ustalenie atrakcyjnych cen.
Nowe modele smartfonów Xiaomi wychodzą rzadko - co około półtora roku. Wyraźnie różnią się od poprzednich, są bardzo dobre, a ceny mają takie, jak modele ze średniej półki innych producentów. Niewiarygodne osiągnięciaTrudno jest zdobyć pełne dane o osiągnięciach finansowych firmy. Można za to zapoznać się z informacjami o tym, jak wiele smartfonów sprzedała chińska firma. Jej specjaliści prognozowali, że model Mi 1 sprzeda się w 300 000 sztuk. Okazało się, że telefon kupiło 7 milionów ludzi! Później sprzedaż już tylko sukcesywnie rosła. W roku 2015 Xiaomi sprzedało 70 milionów urządzeń. Dziś firmę wycenia się na 5 miliardów dolarów, co sprawia, że przegoniła nawet Sony. Znajduje się w światowej czołówce, zaledwie 7 lat od momentu, w którym powstała.
0 Komentarze